سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان هنوز آبیست...
 
قالب وبلاگ
دریافت همین آهنگ

در اکثر موارد ، به والدین آینده توصیه شده است فقط آرام باشند و از فرایند اقدام برای بارداری لذت ببرند.اگر این اتفاق فوراً نیفتاد، زیاد مضطرب نشوید. اغلب به بیماران  می گویند: چند ماه قبل از برنامه ریزی جدی برای بارداری ، در مورد قطع جلوگیری فکر کنید. بدین طریق، می توانید چند ماهی با خیال آسوده بدون نگرانی در هر ماه ممکن است باردار باشید، از داشتن آمیزش لذت ببرید.

می توانید به منظور بالا بردن احتمال بارداری اقداماتی انجام دهید :

در صورتی که سیگار یا ماری جوانا می کشید، ترک کنید.
از مصرف ژل K-Y 
یا سایر روغن های تجاری در طول آمیزش خودداری کنید، زیرا ممکن است شامل مواد اسپرم کش باشد.( در عوض از روغن زیتون یا روغن گیاهی استفاده کنید. )

مصرف کافئین را محدود کنید. نوشیدن بیش از سه فنجان قهوه در روز می تواند امکان بارداری را در شما کاهش دهد.
چه موقع باید به دنبال کمک یک دکتر باشید؟ به طور کلی ، شش ماه تا یکسال پس از تلاش ناموفق برای باردار شدن ، اما اگر سابقه سقط جنین یا مشکلی در بارداری دارید، اگر بیش از 35 سال سن دارید، یا می دانید تعداد اسپرم های همسرتان کم است ، می توانید قبل از گذشت شش ماه از پزشک کممک بگیرید. مهم نیست چه شرایطی دارید، نا امید نباشید. فن آوری های باروری بسیار پیشرفته شده  و با گذشت هر سال، بسیار موفقیت آمیز تر می شود . در این مرحله ، زوج ها می توانند تکنیک های گوناگونی را با اسامی عجیب و پیچیده امتحان کنند – تحریک تخمدانی با داروهای باروری، تزریق داخل رحمی اسپرم ( با یا بدون شستشوی اسپرم )، تزریق اسپرم به داخل هسته س یاخته ، استفاده از اسپرم یا تخمک اهدایی ، و باروری در لوله ی آزمایشگاهی و انواع گوناگون آن – که به علت خاص نازایی آنان بستگی می یابد. برای زوجی که نمی توانند فوراً باردار بشوند ، امکانات بهتری نسبت به گذشته وجود دارد تا سرانجام منجر به بارداری شود. اگر برای باردار شدن دچار مشکلید ، و مطمئن نیستید باید نزد یک متخصص نازایی بروید با پزشک خود مشورت کنید.

استفاده از کیت پیش بینی کننده تخمک گذاری

 

روش دیگر برای کنترل ناگهانی و شدید LH ، استفاده از یک کیت پیش بینی کننده ی زمان تخمک گذاری در خانه است، که مقدار هورمون LH را در ادرار آزمایش می کند. بر خلاف دمای پایه ی بدن که پیش از این به آن اشاره کردیم، ترشح ناگهانی و شدید LH ، در پیش بینی زمان وقوع تخمک گذاری در طی هر دوره موثر است. یک تست مثبت برای هر دوره به شما می گوید در حال تخمک گذاری هستید و زمان آن چه موقع است. به طور کلی ، این کیت ها بسیار دقیق و کار آمد است. اشکال اصلی قیمت آن است. قیمت هر کیت 20 تا 30 دلار است و بسیار گران تر از گرفتن درجه حرارت بدن است ، مخصوصاً اگر مجبور باشید برای پیدا کردن زمان تخمک گذاری خود چندین بار آن را کنترل کنید.

در حال حاضر روش جدیدی برای کنترل تخمک گذاری در دسترس است، که به جای آزمایش ادرار، بزاق دهان را آزمایش می کند. میزان افزایش یافته ی استروژن که در زمان تخمک گذاری به وجود می آید، موجب می شود بزاق هنگام خشک شدن ، یک الگوی متبلور بسازد. هم آزمایش ادرار و هم آزمایش بزاق ، در تعیین زمان تخمک گذاری  به طور یکسان دقیق است. هزینه یک کیت آزمایش بزاق 60 دلار است ، ولی می توانید بیش از یک سال از آن استفاده کنید.

 

کنترل دمای پایه بدن

 

برخی از خانم ها متوجه شده اند با گرفتن دمای بدن خود به طور مداوم، می توانند بسیار راحت تر زمان تخمک گذاری خود را مشخص کنند، به طوری که دما درست در زمان تخمک گذاری افزایش می یابد. برای این منظور ، هر روز صبح قبل از بلند شدن از تخت، درجه حرار بدن خود را اندازه گیری کنید( زیر زبانی ). درجه حرارت بدن به طور خاص قبل از آزاد شدن هورمون محرک جسم زرد ( LH ) توسط غده ی هیپوفیز، به پایین ترین حد خود می رسد، که باعث تخمک گذاری می شود. ( دو روز پس از ترشح ناگهانی و شدید هورمون LH ، دمای بدن شما به طور بارزی افزایش می یابد – در حدود نیم تا یک درجه بالای خط مبنا – و بالا باقی می ماند تا قاعدگی انجام شود. اگر باردار شوید، دما بالا باقی می ماند. ) شاید مایل باشید یک دماسنج مخصوص « دمای پایه ی بدن » برای این منظور بخرید ( در تمام دارو خانه ها فروخته می شود ) ، زیرا درجه بندی بزرگ تری دارد و خواندن آن راحت تر است.

به خاطر داشته باشید افزایش دمای بدن شما نشان می دهد تخمک گذاری قبلاً صورت گرفته است. زمان تخمک گذاری شما را پیش بینی نخواهد کرد، بلکه نشان می دهد تخمک گذاری صورت گرفته و به شما نظری تقریبی درباره ی زمان وقوع تخمک گذاری در دوره ی خودتان می دهد. خواندن علایم می تواند مشکل باشد ، زیرا تمام خانم ها از یک الگوی مشابه پیروی نمی کنند. بعضی هرگز افت مشخصی را در دما نمی بینند. و بعضی دیگر هرگز متوجه افزایش واضح آن نمی شوند.

 

تعیین دقیق زمان تخمک گذاری

پس تخمک گذاری چه زمانی اتفاق می افتد؟ به طور خاص، در حدود 14 روز قبل از قاعدگی ، که اگر دوره ی ماهانگی شما 28 روزه باشد، 14 روز پس از اولین روز از قاعدگی قبلی شماست. اگر دوره ی 32 روزه دارید، احتمالاً تخمک گذاری شما در حدود روز هجدهم دوره ی شما است.( هر دوره از روز اول قاعدگی شروع می شود.) برای اطمینان خاطر از قرار دادن اسپرم در محل مناسب و در زمان مناسب ، در حول و حوش زمان تخمک گذاری به دفعات مکرر آمیزش داشته باشید ، از پنج روز قبل از زمانی که انتظار تخمک گذاری دارید، شروع کرده و برای دو تا سه روز پس از آن ادامه بدهید. چند وقت به چند وقت؟ احتمالاً هر دو روز یک بار کافی است، ولی در صورتی که همسر شما از اسپرم کافی برخوردار است، چرا از آمیزش خودداری کنید؟

نگران نباشید : زمانی دکتر ها معتقد بودند آمیزش هر روزه تعداد اسپرم ها را کم می کند و باروری را کاهش می دهد. اما در مطالعات پزشکی بعدی مشخص شد این نظریه تنها در مردانی مصداق دارد که تعداد اسپرم های آنا در زمان شروع کمتر از حد طبیعی باشد .

 

معرفی اسپرم به تخمک

همه چیز به زمان بندی بستگی دارد.

آنچه بسیاری از مردم نمی دانند، این است که چگونه این فرآیند را کارآمدتر کنند، به طوری که هر وقت تصمیم گرفتید، بهترین فرصت را برای باردار شدن در اختیار خود قرار دهید.برای این منظور ، لازم است کمی درباره ی تخمک گذاری – آزاد شدن تخمک از تخمدان – صحبت کنیم که در هر دوره ی قاعدگی یک بار اتفاق می افتد ( معمولاً ماهی یک بار ).

پس از آزاد شدن تخمدان، چند روز طول می کشد تخمک به آرامی وارد لوله ی فالوپ شود و پس از آن به رحم ( یا زهدان ) برسد، اکثراً بارداری زمانی اتفاق می افتد که تخمک در مدت 24 ساعت پس از آزاد شدن از تخمدان، و در طی عبور از لوله ی فالوپ بارور شود و آنگاه رویان جوان در دیواره ی رحم لانه گزینی کند. برای باردار شدن، وظیفه ی شما ( شما و پدر آینده ) این است که هر چه زودتر ( به نحو مطلوب در مدت 12 تا 24 ساعت ) پس از تخمک گذاری ، اسپرم را با تخمک مواجه کنید.

بهترین زمان مطلق برای آمیزش ، 12 ساعت قبل از تخمک گذاری است. بدین ترتیب به محض آنکه تخمک بیرون می آید، اسپرم در جای مناسب قرار می گیرد. اسپرم در داخل بدن زن برای 24 تا 48 ساعت زنده می ماند، گرچه مشاهده شده که بعضی اسپرم ها، بعد از هفت روز از عمرشان، تخمک ها را بارور کرده اند. هیچ زوجی نباید روی اولین اقدام برای بارداری حساب کند. به طور متوسط در هر ماه 15 تا 25 درصد شانس دارید. تقریباً نیمی از تمام زوج هایی که برای بارداری اقدام می کنند، در مدت چهار ماه باردار می شوند. ظرف مدت شش ماه، سه چهارم آن ها موفق می شوند، در یک سال ، 85 درصد، و در مدت دو سال، آمار موفقیت تا 93 درصد می رسد. در ص.رتی که به مدت یک سال یا بیشتر در بارداری ناموفق بودید، بررسی و ارزیابی باروری توصیه می شود.

 

قطع جلوگیری از بارداری

 

چه مدت پس از ترک جلوگیری باردار می شوید؟ این بستگی به روشی دارد که برای جلوگیری استفاده می کنید. روش های جلوگیری – مانند کاندوم، دیافراگم، و اسپرم کش ها- تنها زمانی که از آنها استفاده می کنید اثر دارند، به محض آنکه استفاده نکنید باردار می شوید. دارو های هورمونی – از جمله قرص، دپوپرورا، نوارینگ، و برچسب جلوگیری از بارداری ( مثلاً ارتو اورا ) - زمان بیشتری لازم دارد تا « از بدن شما خارج شود » تخمک گذاری ممکن است در زمان بسیار کوتاهی ( چند هفته یا حتی چند روز ) پس از قطع قرص انجام شود. از طرفی دیگر ممکن است از سه ماه تا یکسال پس از مصرف دپوپرورا طول بکشد تا دوره تخمک گذاری منظم شما دوباره شروع شود.

هیچ قانون غیر قابل تغییر را نمی شناسیم که پس از قطع جلوگیری چه مدت باید صبر کنید تا باردار شوید. در حقیقت ، می توانید بلافاصله برای باردار شدن اقدام کنید. اگر مستعد بارداری باشید احتمالاً در اولین اقدام باردار می شوید . ولی به خاطر داشته باشید که اگر دوره یمنظم شما هنوز شروع نشده باشد هر ماه تخمک گذاری انجام نمی شود، و مشکل می توان زمان آمیزش شما را برای بارداری تعیین کرد. اگر دوره های قاعدگی تان نامنظم باشد مشکل تر می توان روز دقیق وقوع بارداری و بنابراین زمان زایمان را مشخص کرد.

اگر از حلقه های داخلی رحمی (IUD ) استفاده می کردید، می توانید به محض برداشتن آن باردار شوید. گاهی خانمی با داشتن آیو دی باردار می شود. اگر چنین اتفاقی برای شما بیفتد، ممکن است در صورت امکان، تصمیم به برداشتن آن بگیرید. زیرا بارداری با آ یو دی شما را در معرض خطر سقط جنین ، بارداری خارج از رحم ( نوعی بارداری است که در لوله ی فالوپ شروع به رشد می کند.) یا زایمان زودرس قرار می دهد.

 


[ شنبه 92/3/4 ] [ 11:19 صبح ] [ فرزانه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.


امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 229433