سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمان هنوز آبیست...
 
قالب وبلاگ
دریافت همین آهنگ

وزن بالا:
وزن بالا در تعداد اسپرمبسیار مؤثر است.تحقیقات نشان داده در مردان با وزن بیش از حد استاندارد تولیدهورمون تستوسترون 26 درصد کمتر از مردان با توده بدنی نرمال بوده است که به دنبالآن تولید مقادیر مناسب اسپرمهای با تحرک بالا به مخاطره خواهدافتاد.

مصرف الکل :
به دلیل ایجاد اختلال درترشح هورمون تستوسترون و افزایش سرعت تبدیل تستوسترون به استروژن ، کاهش تعداد وتحرک اسپرم و همچنین ناتوانی جنسی را به دنبال خواهد داشت.
مصرف سیگار و مواد مخدر :
در ارتباط با مضرات اینمواد بسیار شنیده ایم و بهتر است بدانیم که ترکیبات نیکوتین دار حتی بر توانایینفوذ اسپرم به داخل تخمک نیز تأثیر میگذارد و این نکته بس که اگر مردی مصرف موادمخدر، کوکائین و سیگار را کنار بگذارد و در طی این مدت از مواد غذایی حاوی آنتیاکسیدانها مثل سیر،فلفل قرمز،توت سیاه،کلم و مواد غذایی حاوی ویتامین ث و روی مثلگوجه فرنگی، حبوبات، گردو، فندق ،پسته و ... برای حذف رادیکالهای آزاد حاصل از مصرفمواد مخدر و سیگار استفاده کند پس از حداکثر 3 تا 4 ماه با انجام آزمایش آنالیزاسپرم شاهد تغییر مثبتی در تحرک و شکل اسپرم ها خواهد بود.
مصرف برخیداروها:
مصرف پنی سیلین وتتراسیکلین در طولانی مدت بلوغ اسپرم را دچار اختلال می کنند . داروهایی مثل فنیتوئین ،سولفاسالازین و نیتروفورانتین تحرک اسپرم را در طولانی مدت کاهش میدهند.
تماسمداوم با سموم
حشره کشها و سمومارگانوفسفره ، فلزات سنگین ،استروژن موجود در ظروف پلاستیکی ، سرب ، مواجهه با اشعهایکس ، ممکن است تا میزان بسیار بالایی بر کیفیت سلولهای جنسی و تولید آنها اثرگذارباشد.
درجه حرارت بالا :
درجه حرارت مناسب برایایجاد عملکرد مناسب در اسپرم حدود 32 درجه سانتیگراد است. رانندگی و یا نشستنطولانی مدت ، کار در محیطهای با گرمای مداوم ،حمام بسیارگرم ،سونا،استفاده ازشلوارها ولباسهای زیر تنگ و محکم ، ورزشهای بسیار سنگین می توانند میزان درجه حرارتسیستم تناسلی خارجی مردان را بالا برند و به نوعی مراحل بلوغ اسپرم،کیفیت و میزانتولید اسپرم را دچار اختلال کنند .
استرس :
وجود استرس مداوم در فرد
باعث ترشح برخی هورمونهای میگردد که در طولانی مدت عدم تعادل هورمونی و اختلال در تولید اسپرم را به دنبال خواهدداشت ، ورزش مفرط نیز می تواند از علل ایجاد عدم تعادل هورمونی و به دنبال آن اختلال در تولید اسپرم باشد . ازطرفی از آنجایی که حجم زیادی از خون در زمان بروز استرس به ارگانهای حیاتی بدن انتقال پیدا میکند، بافت بیضه در این مواقع دچار کم خونی و به دنبال آن اختلال در رشد سلولی و بلوغ اسپرم ها میگردد. لذا برای کنترل شرایط استرس زا نرمش سبک روزانه ، تمرینات تنفس عمیق و روشهای آرامسازی را جزء برنامه روزانه خود قرار دهید.



[ پنج شنبه 90/10/22 ] [ 10:37 صبح ] [ فرزانه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.


امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 229144